Hoofdmenu

Seattle
Seattle - Mount Vernon
Mount Vernon - Port Angeles
Port Angeles (Olympic NP)
Port Angeles - Eatonville

Hood River OR
bestwesternoregon.com

Yakima - Hood River

Donderdag 8 augustus 2013.

Na een prima nacht gaan we al vroeg ontbijten in het restaurant van het Red Lion hotel. Het is er niet druk. Naast ons nog drie gasten.
Een eenvoudig buffet later gaan we op weg naar het plaatsje Toppenish. Dat moet volgens de reisgids een hoogtepunt zijn. Je kunt er een huifkartocht maken langs vele tientallen muurschilderingen. Die muurschilderingen moeten een historisch overzicht geven van de geschiedenis van de streek en de historie van de Indianen. We zitten namelijk in een Indianenreservaat. Die huifkar hebben we gemist. Alle andere toeristen waren er ook niet. De muurschilderingen wel. En wij als enige belangstellenden.
In de plaatselijke supermarkt kopen we wat water en een 'trekker' om de autoramen schoon te maken. Van ons worden ze hier niet rijk.

En daarna gaan we de natuur in. Wij begrijpen dat de Indianen dit land als reservaat toegewezen kregen. Ruig, onvruchtbaar en ontoegankelijk.
Onderweg hebben we zicht op Mount St Helen en Mount Hood. Deze vulkanen van ca. 4000 meter hoog laten hun besneeuwde toppen steeds goed zien. Ze domineren de horizon.
Na geruime tijd rijden komen we in een bebost gebied. We vinden het opvallend, dat zoveel bomen geel en bruin zijn. Al gauw zien we dat de grond op veel plekken dampt en zwart is. Er is in de afgelopen dagen een flinke bosbrand geweest ('wildfire').

In het leuke plaatsje Goldendale drinken we een espresso en wordt de tank weer eens gevuld. Na een aardig stuk rijden komen we bij de Columbia River. Deze vormt de grens tussen Washington en Oregon. Opnieuw zien we een hert aan de kant van de weg.

We rijden naar de oever op een RV park, mogen er parkeren en wandelen over grind naar de rivier.
Dan over de brug, rechtsaf via de I 84 naar Hood River.
Onderweg komen we langs The Dallas. Daar is een enorme stuwdam en die moet je even bekijken.
Natuurlijk een filmpje bekijken in het visitors centre en flink wat foto's maken.

Uitzicht

Vervolgens gaat de reis verder via de historische highway door de bergen (heuvels) richting eindbestemming.
Ook rijden we gedeeltelijk op met een enorm lange goederen trein met 2 locomotieven ervoor.

Een mooie slingerende weg met onderweg een prachtig uitzichtpunt (Rowena Scenic) over de Columbia River. Van dat winderige uitzichtspunt worden we zelfs een beetje stil.

Na enige tijd komen we bij ons hotel van vandaag aan. Het Best Western van Hood River, het ligt dan ook tegen de rivier aan. Internet verbinding hier is wel BEST! Alleen nu hebben we geen telefoonverbinding. T-mobile , dank u wel!
Onder het hotelgebouw door kun je bij de waterkant komen. Er loopt een wandelpad richting de grote, groene brug en om de jachthaven heen. Omdat er heel erg veel wind staat komen we niet ver. Je waait er uit de kleren. En de zon staat precies in onze gezichten.
's Avonds eten we in het restaurant van het hotel omdat dat lekker dichtbij is en omdat we een kortingsbon hebben gekregen bij het inchecken.
Morgen gaat de reis verder naar Bend. Daar blijven we dan twee nachten om de omgeving goed te kunnen verkennen.

naar boven           vervolg            foto's van deze dag